درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 12:57   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29972صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 28 خرداد 1396 - 09:21
دکتر اسکویی مدیر روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب ایران:     افزایش سطح انتظار و رضایتمندی مخاطبان
روابط عمومی ها در ایجاد رضایتمندی نزد مخاطبان به نظرات آنها باید توجه کنند و تحت تاثیر نظرات مخاطبان قرار گیرند و فکر نکنند که باید حتما اثرگذار باشند. بلکه باید حتی از مخاطبان خود تاثیر هم بگیرند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در واقع شرایط جدید جامعه تحت تاثیر رسانه های گروهی و اجتماعی باعث شده سطح آگاهی های جامعه سال به سال افزایش پیدا کند، در حال حاضر به یک شکلی میتوان گفت: که به نظر میرسد به مرور اوج آگاهی های مخاطبان که شامل همه اقشار جامعه حتی در سنین مختلف و موقعیت های اجتماعی مختلف می شود. افزایش یافته است و این موضوع کار روابط عمومی ها را به شدت سخت و دشوار ساخته است.

 

اگر در گذشته تاکید روابط عمومی ها بر موضوع تبلیغات و اقناع بود. الان در این شرایط روش های تبلیغاتی و اقناعی به معنای ارتباط یک سویه و یکطرفه مفهوم ندارد. در حال حاضر با گسترش رسانه های اجتماعی و حضور تک تک افراد جامعه در فضای مجازی و ظهور پدیده ای به اسم شهروند خبرنگار، این امکان ارتباط برای روابط عمومی های بسیار سخت شده که دیگر بتوانند با استفاده از روش های سنتی مخاطبان خود را اقناع کند یا در آنها رضایتمندی ایجاد کنند.


این موضوع ایجاب می کند که روابط عمومی به سمت ارتباط دوسویه هم سنگ و هم وزن با مخاطبان پیش رود و سیاست های ارتباط دوسویه هم سنگ را با استفاده از فضای ایجاد شده تحت تاثیر تکثیر رسانه ها ایجاد کنند. در یک کلام اگر بخواهیم خلاصه بگوییم در شرایط فعلی با افزایش سواد ارتباطی جامعه، روابط عمومی ها باید به شعور مخاطبان خود احترام بگذارند و نباید فکر کنند مخاطبان به راحتی پیام آنها را خواهند پذیرفت. پس این موضوع ثابت می کند که روابط عمومی ها در ایجاد رضایتمندی نزد مخاطبان به نظرات آنها باید توجه کنند و تحت تاثیر نظرات مخاطبان قرار گیرند و فکر نکنند که باید حتما اثرگذار باشند. بلکه باید حتی از مخاطبان خود تاثیر هم بگیرند.


اگــر یک رابطــه دو ســویه بیـن روابط عمومـی ها و مخاطبـان ایجـاد شـود و یک شـکلی با تجدید نظر در سیاست های ارتباطی به سمت ارتباطات تفاهمی پیش بروند تا ارتباطات اقناعی که جنبه های یک سویه و تحمیل پیام به مخاطب دارد. در شرایط جدید تحمیل پیام به مخاطب معنایی ندارد، چرا که مردم بخوبی پیام های درست و نادرست و خالص از ناخالص را خیلی خوب تشخیص می دهند و اینجاست که روابط عمومی ها باید در سیاست های ارتباطی با مخاطبان به رضایتمندی صرف فکر نکنند، مخاطب یک مجموعه منفعل است که هر چه آن ها بگویند خواهند پذیرفت درون سازمان نیز حوزه ای است که در روابط عمومی ها باید به اهمیت رضایتمندی کارکنان اهمیت دهند اما در این حوزه که افزایش رضایتمندی کارکنان یک مجموعه را صرفاً نمی توان در اختیار روابط عمومی دانست.

 

مجموعه ای از عوامل و نهادهایی دست اندرکار در یک سازمان روی آن اثر دارند. مسلماً برای افزایش انگیزه و ایجاد انگیزش و جلب مشارکت یک سازمان در اداره یک سازمان که الان سال هاست بحث مدیریت مشارکتی در سازمان نیز مطرح است مجموعه از عوامل باید دست به دست هم بدهند. مثلاً در سازمانی که کارمندان به هر دلیلی احساس بی عدالتی کنند روابط عمومی نمی تواند با ایجاد فضای یکطرفه با مخاطبان رضایتمندی را ایجاد کند، بلکه باید آن عواملی که کارمندان احساس بی عدالتی می کنند از بین برود و با ایجاد ارتباط بین کارکنان و مدیران سازمان به خصوص بخش های که مسئول امور کارکنان هستند از طریق نظرسنجی و برگزاری جلسات بحث آزاد و گفتگوی گروهی فضای صمیمانه، اقناعی و حاکی از رسیدن به رضایتمندی را ایجاد کند.
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد